Nieuws

Seizoen 2016 - 2017

Beste Optimist,

Het seizoen 2015 – 2016 is alweer voorbij. De U12 werden in de competitie na Kerstmis mooi kampioen in hun reeks. Ze verloren geen enkele wedstrijd na de Kerst. Onze B ploeg deed het nog beter, zij verloren héél de competitie geen enkele match en zijn dan ook terecht kampioen in 3de provinciale. Alle ploegen hebben het dit seizoen goed gedaan, vaak zelfs beter dan verwacht, dankzij hun inzet, hun talent, hun samenwerking, hun plezier in het spelletje dat basket heet.

Seizoen 2016 – 2017

Het bestuur is al enkele maanden bezig met de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen 2016-2017. Hieronder vind je een overzicht van de ploegen, coaches en trainingsuren.

  • U8 (°2009 – 2011)* Coach: Senne Kempeneers
  • U10 (°2007 – 2008) Coach: Kevni Ozkan
  • U12 (°2005 – 2006) Coach: Seppe Libaers
  • U14 (°2003 – 2004) Coach: Ruben Menten
  • U16 (°2001 – 2002) Coach: Ludo Rayen
  • U18 (°1999 – 2000) Coach: Ludo Sauvillers
  • Heren C Coach: ?
  • Heren B Coach: Polly Reeckmans
  • Heren A Coach: Mark De Wit

* Dit is de indeling per leeftijdscategorie. De coaches kunnen, in overleg met de ouders en speler, een speler indelen bij een hogere categorie.

  • U8: maandag 17h30 - 18h30 (sporthal Voordijcker) & donderdag 17h30 - 18h30 (sporthal Voordijcker)
  • U10: maandag 17h00 - 18h30 (sporthal Voordijcker) & 18h30 - 19h00 (sporthal Voordijcker)
  • U12: maandag 17h30 - 19h00 & woensdag 17h30 - 19h00
  • U14: dinsdag 18h45 - 20h15 (sporthal Russelberg) & donderdag 18h45 - 20h15
  • U16: woensdag 14h15 - 15h45 & vrijdag 17h30 - 19h00
  • U18: dinsdag 19h00 - 20h30 & vrijdag 19h00 - 20h30
  • Heren C: vrijdag 20h30 - 22h00
  • Heren B: maandag 19h00 - 20h15 & woensdag 20h30 - 22h00
  • Heren A: dinsdag 20h30 - 22h00 & donderdag 20h30 - 22h00

Dit is een indicatie van de trainingsuren. We verwachten een definitieve toezegging van de Voordijcker en Campus Russelberg in juni.

Lidgeld seizoen 2016-2017

Betaling vóór 05/06/2016

  • U8: 100,00 EUR
  • Alle andere jeugdploegen: 180,00 EUR
  • Alle seniorenploegen (*): 200,00 EUR

Betaling na 05/06/2016

  • U6 en U8: 120,00 EUR
  • Alle andere jeugdploegen: 200,00 EUR
  • Alle seniorenploegen (*): 220,00 EUR

  • (*) Inclusief extra verzekering voor arbeidsongeschiktheid. Bovenop de uitkering van je ziekenfonds ontvang je 12,50 EUR per dag (tot maximaal 75 werkdagen). Dit is enkel voor spelers die een job hebben.
  • Ploegen die in het volgende seizoen 2015-2016 landelijk gaan spelen, betalen 50,00 EUR extra (wegens hoger inschrijvingsgeld voor de ploeg).

Voor kinderen uit hetzelfde gezin, wonende op hetzelfde adres, krijg je vanaf de tweede speler 20,00 EUR korting. Voorbeelden:

  • Voor 1 U8 en 1 U12 uit hetzelfde gezin betaal je: € 100 + € 180 - € 20 = € 260
  • Voor 1 U12 en 1 U16 uit hetzelfde gezin betaal je: € 180 + € 180 - € 20 = € 340

(Deze bedragen zijn geldig indien men betaalt vóór 05/06/2016) Verschillende ziekenfondsen betalen een deel van het lidgeld terug. De nodige formulieren hiervoor kan je bekomen bij jouw ziekenfonds of kan je downloaden op hun website. Bezorg jouw formulier aan Betty Van Bael (secretaris) om in te vullen. Daarna kan u het ingevulde formulier terug binnenbrengen bij het ziekenfonds.

Gelieve het lidgeld te betalen vóór 05/06/2016 via overschrijving op rekeningnummer BE97 7795 9076 0649 (Belfius) op naam van BBC Optima Tessenderlo VZW (Processieweg 8, 3980 Tessenderlo) met vermelding “Lidgeld - <naam speler> - <ploeg/leeftijdscategorie>”

De Optima familie

Met de lidgelden kan de club slechts een klein deel van haar kosten betalen: huur sporthal, verzekeringen, wedstrijdkledij, kosten Vlaamse Basketballiga, onkosten scheidsrechters, vergoedingen coaches, … .
Naast de lidgelden genereert de club ook inkomsten via sponsoring, uitbating cafetaria, organiseren van evenementen en subsidies van de gemeente. BBC Optima Tessenderlo doet er alles aan om het lidgeld zo laag mogelijk te houden, maar dat lukt alleen als er voldoende participatie is van spelers en hun familie in de evenementen die georganiseerd worden door het feestcomité van de club.

We starten het seizoen met een heuse kickoff. Datum hangt af van de wedstrijdkalender. We doen dan zeker een ploegvoorstelling met de nieuwe spelersuitrusting. Daarnaast organiseert het feestcomité in de eerste seizoenshelft de wijndegustatie en een spaghettidag met bezoek van de Sint. In februari is er onze jaarlijkse wafelverkoop (elke speler verkoopt 10 pakken wafels) en op 26 maart organiseren we voor de tweede keer het Optimabuffet à volonté. Bij het begin van de lente organiseert de C-ploeg de jaarlijkse Overtime Quiz (6de editie). Het feestcomité wil in het volgend seizoen een wisky en gintasting organiseren en een eerste Optima Ladies Night.

Pukkelpop!

Wie ouder is dan 16 jaar kan zich aanmelden om als vrijwilliger op Pukkelpop te gaan werken. Meld je aan vóór 25 mei bij de voorzitter: brigitte.lauwers@outlook.com. Spelers van de A en B ploeg zijn al ingeschreven.

Speelgerechtigd zijn

Hier vind je de verplichte medische fiche. Deze moet ingevuld worden door een dokter en vóór de start van het seizoen worden afgegeven aan de coach of ploegverantwoordelijke.

BELANGRIJK!

ZOLANG HET LIDGELD NIET (OF ONVOLLEDIG) BETAALD IS EN ZOLANG DE INGEVULDE MEDISCHE FICHE NIET BINNENGEBRACHT IS, MAG MEN NIET DEELNEMEN AAN TRAININGEN EN WEDSTRIJDEN!

Uitschrijven

Je kan je als lid uitschrijven bij de club. Dit kan enkel van 01/05/2015 tot 31/05/2015. Uitschrijven kan bij onze secretaris, Betty Van Bael.
(Uitschrijven is ook noodzakelijk als je naar een andere club wil muteren)

Met sportieve en optimale groeten

Het bestuur

Voor vragen kan u altijd terecht bij de voorzitter Brigitte Lauwers 0497 34 14 89 of de secretaris Betty Van Bael 013 66 65 29.

Voor sportieve vragen kan u terecht bij Peter Lemmens - 0474 97 56 09.